PROFIL PRACOWNIKA: Artur Borowiecki

CZYM SIĘ ZAJMUJĘ

Biogram:


Absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim – Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne,

studiów podyplomowych z Grafiki Komputerowej i Technik Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej 

oraz studiów magisterskich z Reżyserii Filmowej w specjalności scenariopisarstwo w PWSFTViT w Łodzi.

Wydział Filologiczny - Studia doktoranckie w zakresie języka, literatury i kultury. Dysertacja naukowa: „Struktury narracyjne w amerykańskich serialach”. 

Promotor: dr hab. prof. UŁ. Małgorzata Jakubowska.



OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Borowiecki A., Main plot, parallel plot or episodic? Storyline A, B or C? The question of plots in serial narratives., „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2024, nr 20.

Borowiecki A., Strategie narracyjne destabilizujące porządek czasowy w neoserialach, „Studia Filmoznawcze” 2023 Tom 44.

Borowiecki A., Proces kształtowania struktury scenariuszowej w narracji filmowej, „Media i Społeczeństwo” 2021, nr 15.

Borowiecki A., Typology of opening scenes in the new generation of TV series, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2021, nr 19.

Borowiecki A., Systematyka i funkcje konfliktów w filmie „Boże Ciało” Jana Komasy, „Kultur Media i Teologia” 2020, nr 43.

Borowiecki A., Zmieniający się paradygmat opowiadania we współczesnych serialach grozy, „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2020, nr 16.

Borowiecki A., Sposoby obrazowania chorób i starości w nesoerialach, [w:] red. nauk. M. Bogusz, M. Wojcieszak, Poszerzamy horyzonty, Warszawa 2020.

Borowiecki A., Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie, „Media i Społeczeństwo” 2019, nr 11.

Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, „Images” 2019, nr 34.

Borowiecki A., Rozwój złożonej narracyjności w amerykańskich serialach, „Panoptikum” 2018, nr 20.

Borowiecki A., Trzyaktowa budowa głównych wątków serialowych jako podstawowy element konstrukcji współczesnego serialu dramatycznego. „Kultura i Historia” 2017, nr 32.

UDZIAŁ W PROJEKTACH BADAWCZYCH

Uczestnik (wykonawca) projektu badawczego, 360 stopni edukacji filmowej zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej, oraz Polską Akademię Nauk. Czas realizacji 01.2018-12.2018.

INNE OSIĄGNIĘCIA

Finalista konkursów scenariuszowych:

Script Fiesta 2017 serial „Granica”;

Script Wars 2022 – scenariusz filmowy „Pomiędzy” ;

Script Wars 2023 – dwie nagrody (druga nagroda oraz nagroda studia produkcyjnego Orka) za scenariusz filmowy „Kodeks” .

Strona internetowa:

xyzxyz3.wixsite.com/artur



Nauczyciel akademicki. Wydział Filologiczny. Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych. 

Wybrane kursy akademickie:

  • Analiza współczesnego serialu amerykańskiego
  • Podstawy scenariopisarstwa
  • Analiza scenariusza i script-doctoring
  • Reportaż w warsztacie scenarzysty
  • Serial a kultura współczesna.
  • Narracja we współczesnych serialach


BIOGRAM

Absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim – Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne, 

studiów podyplomowych z Grafiki Komputerowej i Technik Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej 

oraz studiów magisterskich z Reżyserii Filmowej w specjalności scenariopisarstwo w PWSFTViT w Łodzi.

Wydział Filologiczny - Studia doktoranckie w zakresie języka, literatury i kultury. Dysertacja naukowa: „Struktury narracyjne w amerykańskich serialach”. 

Promotor: dr hab. prof. UŁ. Małgorzata Jakubowska.

ZAINTERESOWANIA


  • schematy narracyjne w serialach;
  • bohater/antybohater serialowy;
  • amerykańskie seriale w perspektywie społeczno-kulturowej
  • dramaturgia w narracjach fikcjonalnych;
  • scenariopisarstwo filmowe/serialowe


OSIĄGNIECIA

OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:

Borowiecki A., Main plot, parallel plot or episodic? Storyline A, B or C? The question of plots in serial narratives., „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2024, nr 20.

Borowiecki A., Strategie narracyjne destabilizujące porządek czasowy w neoserialach, „Studia Filmoznawcze” 2023 Tom 44.

Borowiecki A., Proces kształtowania struktury scenariuszowej w narracji filmowej, „Media i Społeczeństwo” 2021, nr 15.

Borowiecki A., Typology of opening scenes in the new generation of TV series, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2021, nr 19.

Borowiecki A., Systematyka i funkcje konfliktów w filmie „Boże Ciało” Jana Komasy, „Kultur Media i Teologia” 2020, nr 43.

Borowiecki A., Zmieniający się paradygmat opowiadania we współczesnych serialach grozy, „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2020, nr 16.

Borowiecki A., Sposoby obrazowania chorób i starości w nesoerialach, [w:] red. nauk. M. Bogusz, M. Wojcieszak, Poszerzamy horyzonty, Warszawa 2020.

Borowiecki A., Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie, „Media i Społeczeństwo” 2019, nr 11.

Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, „Images” 2019, nr 34.

Borowiecki A., Rozwój złożonej narracyjności w amerykańskich serialach, „Panoptikum” 2018, nr 20.

Borowiecki A., Trzyaktowa budowa głównych wątków serialowych jako podstawowy element konstrukcji współczesnego serialu dramatycznego. „Kultura i Historia” 2017, nr 32.

UDZIAŁ W PROJEKTACH BADAWCZYCH

Uczestnik (wykonawca) projektu badawczego, 360 stopni edukacji filmowej zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej, oraz Polską Akademię Nauk. Czas realizacji 01.2018-12.2018.

INNE OSIĄGNIĘCIA

Finalista konkursów scenariuszowych:

Script Fiesta 2017 serial „Granica”;

Script Wars 2022 – scenariusz filmowy „Pomiędzy” ;

Script Wars 2023 – dwie nagrody (druga nagroda oraz nagroda studia produkcyjnego Orka) za scenariusz filmowy „Kodeks” .

Strona internetowa:

xyzxyz3.wixsite.com/artur



KONTAKT I DYŻURY

Pomorska 171/173 pokój: 3.06 90-236 Łódź

DYŻURY CYKLICZNEŚRODA


13:15 - 14:15