PROFIL PRACOWNIKA: Artur Borowiecki
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
Biogram:
Absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim – Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne,
studiów podyplomowych z Grafiki Komputerowej i Technik Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej
oraz studiów magisterskich z Reżyserii Filmowej w specjalności scenariopisarstwo w PWSFTViT w Łodzi.
Wydział Filologiczny - Studia doktoranckie w zakresie języka, literatury i kultury. Dysertacja naukowa: „Struktury narracyjne w amerykańskich serialach”.
Promotor: dr hab. prof. UŁ. Małgorzata Jakubowska.
OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:
Borowiecki A., Main plot, parallel plot or episodic? Storyline A, B or C? The question of plots in serial narratives., „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2024, nr 20.
Borowiecki A., Strategie narracyjne destabilizujące porządek czasowy w neoserialach, „Studia Filmoznawcze” 2023 Tom 44.
Borowiecki A., Proces kształtowania struktury scenariuszowej w narracji filmowej, „Media i Społeczeństwo” 2021, nr 15.
Borowiecki A., Typology of opening scenes in the new generation of TV series, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2021, nr 19.
Borowiecki A., Systematyka i funkcje konfliktów w filmie „Boże Ciało” Jana Komasy, „Kultur Media i Teologia” 2020, nr 43.
Borowiecki A., Zmieniający się paradygmat opowiadania we współczesnych serialach grozy, „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2020, nr 16.
Borowiecki A., Sposoby obrazowania chorób i starości w nesoerialach, [w:] red. nauk. M. Bogusz, M. Wojcieszak, Poszerzamy horyzonty, Warszawa 2020.
Borowiecki A., Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie, „Media i Społeczeństwo” 2019, nr 11.
Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, „Images” 2019, nr 34.
Borowiecki A., Rozwój złożonej narracyjności w amerykańskich serialach, „Panoptikum” 2018, nr 20.
Borowiecki A., Trzyaktowa budowa głównych wątków serialowych jako podstawowy element konstrukcji współczesnego serialu dramatycznego. „Kultura i Historia” 2017, nr 32.
UDZIAŁ W PROJEKTACH BADAWCZYCH
Uczestnik (wykonawca) projektu badawczego, 360 stopni edukacji filmowej zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej, oraz Polską Akademię Nauk. Czas realizacji 01.2018-12.2018.
INNE OSIĄGNIĘCIA
Finalista konkursów scenariuszowych:
Script Fiesta 2017 serial „Granica”;
Script Wars 2022 – scenariusz filmowy „Pomiędzy” ;
Script Wars 2023 – dwie nagrody (druga nagroda oraz nagroda studia produkcyjnego Orka) za scenariusz filmowy „Kodeks” .
Strona internetowa:
Nauczyciel akademicki. Wydział Filologiczny. Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych.
Wybrane kursy akademickie:
- Analiza współczesnego serialu amerykańskiego
- Podstawy scenariopisarstwa
- Analiza scenariusza i script-doctoring
- Reportaż w warsztacie scenarzysty
- Serial a kultura współczesna.
- Narracja we współczesnych serialach
BIOGRAM
Absolwentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Łódzkim – Międzynarodowe Stosunki Gospodarcze i Polityczne,
studiów podyplomowych z Grafiki Komputerowej i Technik Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej
oraz studiów magisterskich z Reżyserii Filmowej w specjalności scenariopisarstwo w PWSFTViT w Łodzi.
Wydział Filologiczny - Studia doktoranckie w zakresie języka, literatury i kultury. Dysertacja naukowa: „Struktury narracyjne w amerykańskich serialach”.
Promotor: dr hab. prof. UŁ. Małgorzata Jakubowska.
ZAINTERESOWANIA
- schematy narracyjne w serialach;
- bohater/antybohater serialowy;
- amerykańskie seriale w perspektywie społeczno-kulturowej
- dramaturgia w narracjach fikcjonalnych;
- scenariopisarstwo filmowe/serialowe
OSIĄGNIECIA
OPUBLIKOWANE ARTYKUŁY:
Borowiecki A., Main plot, parallel plot or episodic? Storyline A, B or C? The question of plots in serial narratives., „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2024, nr 20.
Borowiecki A., Strategie narracyjne destabilizujące porządek czasowy w neoserialach, „Studia Filmoznawcze” 2023 Tom 44.
Borowiecki A., Proces kształtowania struktury scenariuszowej w narracji filmowej, „Media i Społeczeństwo” 2021, nr 15.
Borowiecki A., Typology of opening scenes in the new generation of TV series, „Kultura – Społeczeństwo – Edukacja” 2021, nr 19.
Borowiecki A., Systematyka i funkcje konfliktów w filmie „Boże Ciało” Jana Komasy, „Kultur Media i Teologia” 2020, nr 43.
Borowiecki A., Zmieniający się paradygmat opowiadania we współczesnych serialach grozy, „Media - Kultura - Komunikacja Społeczna” 2020, nr 16.
Borowiecki A., Sposoby obrazowania chorób i starości w nesoerialach, [w:] red. nauk. M. Bogusz, M. Wojcieszak, Poszerzamy horyzonty, Warszawa 2020.
Borowiecki A., Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie, „Media i Społeczeństwo” 2019, nr 11.
Borowiecki A., Neoserial, serial premium czy post soap opera? W poszukiwaniu wyznaczników dla seriali nowej generacji, „Images” 2019, nr 34.
Borowiecki A., Rozwój złożonej narracyjności w amerykańskich serialach, „Panoptikum” 2018, nr 20.
Borowiecki A., Trzyaktowa budowa głównych wątków serialowych jako podstawowy element konstrukcji współczesnego serialu dramatycznego. „Kultura i Historia” 2017, nr 32.
UDZIAŁ W PROJEKTACH BADAWCZYCH
Uczestnik (wykonawca) projektu badawczego, 360 stopni edukacji filmowej zorganizowanej przez Narodowe Centrum Kultury Filmowej, oraz Polską Akademię Nauk. Czas realizacji 01.2018-12.2018.
INNE OSIĄGNIĘCIA
Finalista konkursów scenariuszowych:
Script Fiesta 2017 serial „Granica”;
Script Wars 2022 – scenariusz filmowy „Pomiędzy” ;
Script Wars 2023 – dwie nagrody (druga nagroda oraz nagroda studia produkcyjnego Orka) za scenariusz filmowy „Kodeks” .
Strona internetowa:
KONTAKT I DYŻURY
Pomorska 171/173 pokój: 3.06 90-236 Łódź
DYŻURY CYKLICZNEŚRODA
13:15 - 14:15