PROFIL PRACOWNIKA: Marcin Chojnacki
dr Marcin Chojnacki
PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE
CZYM SIĘ ZAJMUJĘ
Część Dydaktyczna:
- prowadzenie zajęć dydaktycznych (kierunki: Nowe media i kultura cyfrowa, Kulturoznawstwo, Media audiowizualne i kultura cyfrowa)
- przeprowadzanie zaliczeń prowadzonych zajęć
- opieka nad pracami zaliczeniowymi i semestralnymi studentów
- opracowanie materiałów dydaktycznych do prowadzonych zajęć
- prowadzenie konsultacji ze studentami
- opieka nad działalnością Koła Badaczy Popkultury "PULP!"
Część badawcza:
- prowadzenie i uczestniczenie w badaniach naukowych
- rozpowszechnianie wyników badań naukowych poprzez publikację
- aktywne uczestniczenie w konferencjach i seminariach naukowych
- doskonalenie własnych kwalifikacji zawodowych
Część organizacyjna:
- funkcja redaktora czasopisma "Replay. Polish Journal of Game Studies"
- funkcja organizatora cyklicznej konferencji "Kultura Gier Komputerowych"
ZAINTERESOWANIA
- problematyka interfejsów i user experience
- estetyka wirtualnych przestrzeni oraz gier wideo
- kultura graczy
- glitch art, remediacja i remiks
- sztuka cyfrowa
OSIĄGNIECIA
Wybrane publikacje:
- Gracz-turysta. Przewodniki po grach i kształtowanie doświadczenia użytkownika, "Images. The International Journal of European Film, Performing Arts and Audiovisual Communication", Nr 42/2023.
- Gra ze strachem – środki wywoływania lęku u odbiorcy w grach wideo, [w:] Anatomia strachu. Strach, lęk i ich oblicza we współczesnej kulturze, red. B. Bodzioch-Bryła,
L. Dorak-Wojakowska, Kraków 2017. - „Jak za dawnych dobrych lat” – demake a medium gier wideo, [w:] Update. Teorie i praktyki kultury gier komputerowych, red. Ł. Androsiuk, Lublin 2017.
- Między tradycją a globalizacją – estetyka japońskich gier wideo, [w:] Cool Japan. Autoprezentacja Japonii w popkulturze, red. M. Gotowska, A. Wosińska, Bydgoszcz 2016.
- Wirtualna kamera i jej zastosowanie w grach wideo, [w:] Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych, red. J. Dziewit, M. Kołodziej, A. Pisarek, Katowice 2016.
- Czy to jeszcze sztuka, czy już gra? Przenikanie estetyki oraz mechaniki gier wideo do sztuki interaktywnej, „Dyskurs”, 22/201.
- Przestrzeń wirtualna i jej funkcje w medium gier wideo, „Perspektywy kultury”, Nr 1 (12)/2015.
- Branded content a elektroniczna rozrywka – promocja i budowanie marki w grach reklamowych, „Homo Ludens”, 2 (8)/2015.
- „Flâneur” w piaskownicy – o doświadczeniu nawigowalnej przestrzeni w grach komputerowych, „Replay. The Polish Journal of Game Studies” 1/2015.
KONTAKT I DYŻURY
Pomorska 171/173 pokój: 3.02 90-236 Łódź
DYŻURY CYKLICZNECZWARTEK
12:00 - 13:00Proszę o wcześniejsze umówienie się drogą mailową.
PIĄTEK
13:30 - 14:30Proszę o wcześniejsze umówienie się drogą mailową.